Przebieg zajęć:

  1. Powitanie – prowadzący przedstawia się i przedstawia swojego pomocnika Moowika. Wita się z dziećmi i poznaje ich imiona.
  2. Rozmowa na temat zajęć logopedycznych – co jest nam potrzebne do prawidłowego mówienia, co i dlaczego będziemy ćwiczyć na naszych zajęciach (narządy artykulacyjne, słuch i oddychanie).
  3. Gimnastyka języka z Moowikiem – prowadzący wraz z pacynką prezentuje ćwiczenia artykulacyjne.

Popatrzcie jaki Moowik ma długi i zwinny język, potrafi wykonać nim różne ćwiczenia. Czy wy też tak potraficie? ( unosimy język za górne zęby, „malujemy” językiem podniebienie, liczymy zęby, kląskamy, przesyłamy całuski itp.)

  1. Zabawa słuchowa – zagadki słuchowe.

Prowadzący demonstruje dźwięki, jakie wydają różne przedmioty: przelewanie wody, mieszanie łyżeczką w szklance, zgniatanie kartki, odbijanie piłeczki o podłogę itp. Zadaniem dzieci jest zapamiętać te odgłosy. Dzieci kolejno zamykają oczy i odgadują odgłosy.

  1. Zabawa słuchowo – ruchowa – zabawa przy piosence „Gimnastyczny blues”, z płyty CD „Rymowana gimnastyka dla smyka”.
  2. Zabawa oddechowa – kolorowe piórkaprowadzący rozdaje dzieciom piórka i proponuje by ułożyły je na dłoni, następnie wzięły wdech nosem i zdmuchnęły piórka. Zabawę powtarzamy kilka razy.
  3. Zabawa plastyczna – dzieci naklejają otrzymane wcześniej piórka na kartkę i przy użyciu kredek lub farb tworzą dowolną pracę plastyczną.

Zakończenie i pożegnanie.

Shopping cart0
Brak produktów w koszyku!
Continue shopping
0